Skip to main content

There will be no cure >>> Soon

 
In my very humble opinion; I believe that there will be no cure for Diabetes for the next twenty or thirty years (at least). I don't say that out of putting you down or to underestimate the hard work of  scientists who are working day and night on such cure - if any!! NO >>>
I just gonna put in front of your eyes the turnover (sales) of some famous medications in the year 2013 and you can judge it yourself:
 
Lantus $ 7.6 Billion
Januvia $ 4 Billion
NovoRapid $ 3 Billion
Humalog $ 2.6 Billion
Victoza $ 2.1 Billion
Levemir $ 2 Billion
Janumet $ 1.8 Billion
NovoMix $ 1.7 Billion
Humilin R $ 1.3 Billion
 
Diabetics are golden mine for those companies - They will not allow any cure to happen in the near or even far future. They do not even allow these sales to go down, how they possibly do that indirectly?
Well.... they fight  hard against the Low carb style everywhere ;because the LC eating style will simply reduce your fast acting insulin to less than half and that is a huge loss for them that they will not allow it to happen and they will fight it through the so called Diabetes associations' guidelines that tells you to eat 240 gms of carbs a day (60 spoons of sugar) and those idiotic guidelines have been followed strictly, unfortunately, by most physicians and endos all over the world and the real victims are you and me .... poor diabetics.
 
I did not even talk about the Statin that has been given to most of diabetics as a precaution protocol. I did not mention the huge amount of money comes from all complications resulted from poor control of BS like heart, nerves, Kidneys, eyes, feet, etc... which can be stopped and improved by real control of BS which again they not allow to get it, indirectly,
They will guideline you by things like 180 after food is accepted - under 120 fasting Bs is accepted, eat whole wheat, etc...

In fact that leaves us with one clear fact in the dark world of Diabetes and its hazy future; which is: The only way to treat diabetes now is to manage it well, very well until cure is here if any...
Think, it is the only way in our hands as diabetics... real blood sugar control.
Think....

Comments

Rachel said…
You are absolutely right. They care more about profits than about peoples' health.
Ahmed Afifi said…
Just today I was reading one of the CEOs for a big pharmaceutical saying that they are working for profit not curing diseases

Popular posts from this blog

أنا بأعمل إيه...

أنا بأعمل إيه!!؟؟ ناس كتير بتسألني بتضبط سكرك ازاي تحت ال 100 دايما .. اوك أقولكم بإختصار أنا بأعمل ايه: أنا ﻻ آكل أرز او خبز أو مكرونة أو بطاطس أو بقوليات او فاكهة او عصائر طبيعية او غير طبيعية اﻻ نصف ثمرة فاكهة في بعض الايام .. أنا ﻻ أحس بأي أهمية للخبز و النشويات مطلقا اﻻ انها اطعمة ادمانية و رافعة لسكر الدم بجنون..  أنا آكل 30 جم كربس بوميا من الخضار و آكل حوالي 70 جم بروتين و دهون جيدة كثيرة و فقط عندما فعلت هذا ضبط كولسترولي جدا.. أنا آكل زبد و سمن و كريمة طبيعية. انا ﻻ استعمل  من الزيوت اﻻ زيت جوز الهند و زيت الزيتون و ﻻ استعمل الزيوت المهدرجة او الدهون المتحولة .. انا استخدم سكر طبيعي مثل الزيلتول و الاريثريتول  و الستيفيا. انا اصنع البدائل و زوجتي تتفنن في صنعها. بيتنا كله يأكل كربوهيدرات  قليلة ﻹيماننا بأن هذا هو اﻷكﻻ الصحي. أنا استخدمت الانسولين المخلوط لمدة سنة و كان من المستحيل ضبط السكر به.. فمنعته تماما و بدأت في استخدام السريع  مع  الاكل  و القاعدي مرتين يوميا.. أنا اعرف كل معامﻻتي جيدا.. معامل الكربس و اﻷنسولين المتبقي و معامل التصحيح.. انا امارس رياضة يوم

الكوكرا يا شلام... دي شوكلاتة السمك

  إحدى ليالي صيف الأسكندرية الجميل في الثالثة و النصف صباحاً ، أجلس أنا الصبي ذو الأثنا عشرعاماً بجانب نافذة صالون بيت أبي رحمه الله على الشارع الرئيسي مرهفا السمع و منتظرا خالي الحبيب على أحر من الجمر لنبدأ معاً مغامرة جديدة من مغامراتنا التي لا تُنسى - بيب بيب بيب بيب كركر كركر كركر...صوت كلاكس و كركرة اعرفهما جيداً و أحبهما بل و أعشقهما ، صوت كلاكس و كركرة سيارة خالي الحبيب ، سيارته الفيات 125 البولندي البيضاء االتي كان يصفها لي بالعامية المصرية " ما يغركش شكلها كده يا حمادة ، دي عربيةعضمها ناشف!!". أسمع الكلاكس قبل أن تقترب السيارة من بيتنا بمئات الأمتار. انا كعادتي أيام الصيد خاصة مع خالي، لا أنام الليلة التي قبلها تشوقا للصيد وحبا في صحبتي مع أعز الناس (خالي صلاح) ، و بالطبع أكون جاهزا بعدتي (عدة الصيد) وفي حالة انتظار و لهفة وشوق لفجر يوم الصيد - صوت الكركرة يعلو ويصل خالي أمام بيتي وأنزل أنا جريا متلهفًا لتبدأ رحلتنا معاً ، هذه الرحلة التي تكررت طوال مرحلة صباي وشبابي وصقلت خبرتي في الحياة إبتداءا من سن إثنا عشر سنة إلى سن الشباب، أركب السيارة ثم مباشرة أفتح

المؤشر الجلايسيمي و الحمل الجلايسيمي

المؤشر الجلايسيمي (م ج) و الحمل الجلايسيمي ح ج م ج: هو سرعة رفع طعام ما لسكر الدم مقارنة بالسكر الأبيض أو توست أبيض ح ج: هو أثر طعام ما في سرعة رفع سكر الدم معتمدا علي م ج و عدد جرامات الكربوهيدرات فيه يقول العلماء أن فكرة الحمل الجلايسيمي تقوم علي أن الكمية الصغيرة من الطعام العالي م ج   لها نفس تأثير الكمية الكبيرة من الطعام قليل م ج من حيث سرعة التحول إلي جلوكوز في الدم و يالتالي رفع سكر الدم فمثلا إذا كان طعام ما   م ج   له 100 و به 10 جم كربوهيدرات ، إذن   يكون ح ج 10 في حين لو أن هناك طعام آخر م ج 10 و به 100 جم كربوهيدرات فإن ح ج له يكون 10 أيضا أي أنك إذا أكلت طعام عالي المؤشر الجلايسيمي بكمية صغيرة سيكون الحمل الجلايسيمي للمأكول قليلا و إذا أكلت طعاما ما   م ج   له قليلاً و لكن بكمية كبيرة فسيكون ح ج   له عاليا ح ج 20 أو أكثر يُعد عاليا من 11 إلي 19 يُعد متوسطاً أقل من 10 يعد قليلاً   الفكرة الرئيسية تتلخص في أن هناك أطعمة عالية م ج و لكنها قليلة ح ج لأنها تؤكل بكميات بسيطة جدا مثل السكر مثلا أو الجزر و قد تكون هناك